J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Mållös

Publicerad 2012-01-29 21:03:21 i Allmänt

Håll i er för här kommer ett statement.

På rapport visade de ett klipp från Stockholm, ''De kallar det överklassafari.''
Några fullkomligt urpantade ( enligt min mening då alltså ) personer åkte buss ut till Solsidan ( ett tjusigt bostadsområde ) för att kolla på husen och kolla på personerna som bodde där. ( läs: peka på dem och skratta ) De tyckte att de som bodde där hade för mycket pengar.
DE ÅKTE UT OCH TITTA PÅ DEM SOM OM DE VORE NÅGRA JÄVLA DJUR!!!!
Jag blev så arg så jag visste inte vilket ben jag skulle stå på, ja jag menar allvar. Fick gåshud och tårar i ögonen. DÅ är jag inte glad.
De intervjuade en kvinna som var ansvarig för buss-färden om jag minns rätt, varenda mening som kom ur hennes mun skulle lika gärna kunna komma från en 10-åring i trotsåldern.
Igen, gåshud.
De intervjuade också en man som bodde där, han jobbade 7 dagar i veckan, hade gjort det i 30 år och visste knappt vad en 40 h arbetsvecka var.
Jag menar inte att det inte finns klyftor, visst gör det det. Men kom igen, de förlöjligar sig själva något enormt. Första halvan av klippet trodde jag seriöst att det var ett skämt.
Blir så förbannad när folk hoppar på människor som tjänar mycket pengar, som om det vore ett brott. Och som att alla andra har full rätt att spotta på dem rätt i ansiktet.
Blir anti och larvig, men sådant här får mig att vilja tjäna snormycket pengar och bara äta oxfilé.
Haha, det bästa i klippet var när några killar som åkte förbi där i en ny Volvo och slängde ut en kronor genom fönstren. *BAM*
Och nej, jag har nog inte alls så mycket kött på benen egentligen, men tycker det är patetiskt. Det skulle bli ett himla liv om alla som bodde på Solsidan åkte till någon förort och skrattade åt de inte inte har det så fett. Och det är sant. Det är ju de andra som skapar klyftorna i det här fallet. De visar ju gränsen mellan sig själva och överklassen. Hela idén skakar av meningslöshet och idioti. Men det är ju bara jag, en snart myndig tjej som skriver blogg och kollar på Wallander som tycker så. Förstås

Kommentarer

Postat av: Amanda Gustafsson

Publicerad 2012-01-30 11:38:30

Förstår vad du menar men jag tycker heller inte att det är samma sak som att åka och titta på fattiga människor som redan är utsatta. Rika människor klarar ju i alla fall rent ekonomiskt att leva bra (även om det inte alltid är samma sak som att MÅ bra). Om man säger såhär, att åka och titta på de fattiga vore väl kanske lite att sparka på de som redan ligger, i det här fallet kanske det "bara" var mer som en vanlig spark? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela