J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Gillar mustasch och sånt

Publicerad 2011-09-18 23:15:25 i Allmänt

Jag sökte på ''Hipsters''.
"Alla hipsters uppfattar sig själva som speciella och unika. De bara råkar manifestera sin exklusivitet genom att bete och klä sig på exakt samma sätt".
Man ska alltså vara som alla andra. Fast speciell. Är inte grejen med specialitéer att man inte ska vara som alla andra. Jag kan ju ha fel i och för sig.
_____
En hipster säger inte att den är, just en hipster, för då försvinner grejen.
Eftersom de inte är som alla andra, förutom alla andra hipsters då. Om man nu är så ''egen'' så är det ju inget man säger högt. Då försvinner själva grejen ju. Och om man är speciell och unik så vill man väl ändå inte hamna i ett fack? Det är väl det som är grejen, att inte passa in, typ. Fast på ett positivt sätt.
För att vara en så oidentifierbar grupp människor, så finns det extremt mycket fakta.
-
Fast nu är det så inne att vara annorlunda så snart borde det bara coolare att se ut som alla andra.
Jag gillar inte att kläder jag gillar finns att köpa på HM och Bikbok. Då har jag ju helt plötsligt inte ensamrätt på alla fina kläder längre. Och så går ju alla runt och ser ut som mig. Eftersom att världen kretsar kring mig och det är jag som sätter alla normer och gränser här i världen menar jag. Så klart. Något annat är ju både ren dårskap och intelligensbefriat.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela