J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Och så ska kaffet komma från Italien

Publicerad 2011-09-08 18:05:29 i Allmänt

När vi var i Cortina så hade de färdig-rostade mackor. Små, alltså små, typ 5x5 cm, inplastade mackor. Skulle kunna jämföras med knäckebröd. Eller torkat franskbröd.
Lite sött. Fina att titta, men jag tror inte jag smakade. Kanske inte så underligt.
En annan söt sak var på ett fik på Island. Där fick vi in varsin liten kanna kaffe och en kopp. Sött. Så ska det vara på mitt fik när jag blir stor. Har jag sagt att det ska heta Lottas trädgård? ''Kan vi inte fika i Lottas trädgård idag?'' Låter så där fint och romantiskt som jag gillar.
Ska nog ta på understället och njuta lite. Låtsas att jag sitter på en terass på nån alptopp och kollar på glassiga Italienskor i tighta, glansiga jackor.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela