J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Med lite salt, just för ikväll

Publicerad 2011-10-29 17:36:30 i Allmänt

Som sagt, julmarknad idag.
Ser jag en tomte till så får jag krupp!
Tovade, snidade, stöpta, i keramik, i tyg, med skägg, utan skägg. Det finns hur många olika sorters tomtar som helst. Och jag har sett några för mycket idag. Visst är de fina, men jag får lite damp på att allt ska vara så fint och så där. Och jag vill gärna att saker ska vara till för något. Jag har aldrig riktigt uppskattat prydnadsprylar. Fyller liksom ingen funktion. Speciellt inte saker i näver, koppar eller trä.
Men fudge, brända mandlar, rökt hjort, glögg, enbärs must, ost och marmelad är ju gott! Och knallar ( visst kallar man marknads försäljare det? ) är alltid knallar liksom. Roliga och alla med olika dialekt. Det är med kul.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela