J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Alla små lappar

Publicerad 2011-11-16 22:11:38 i Allmänt

För att inbilla min hjärna att jag har mer koll än vad jag egentligen har skriver jag listor.
Listor på saker som ska göras
Listor på saker som har gjort och kan läggas åt sidan
Listor på saker som ska packas, inhandlas, lyssnas på.
Långsiktiga listor och kortsiktiga.
Skapar lite struktur. Sen att jag lägger listorna lite var sant och glömmer bort dem gör inte så mycket. Grejen är inte att bocka av allt, det känns bara bra att få ner det på papper, svart på vitt, vad som är uppe på språng.
Funkar jättebra när det är lite lagom mycket som man inte kan hålla i huvudet.
Jag har just skrivit en lista.
En annan sak som är rätt fiffig och faktiskt funkar. Skriv små lappar med små meddelanden som gör dig glad. Rätt som det regnar hittar man det man klottrat ner för ett halv år sedan, blir lite glad och kan leva vidare med en lite mer positiv inställning till livet. Rätt så smart.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela