J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Noice i mina öron. Sweeeet!

Publicerad 2011-07-18 23:50:45 i Allmänt

En liten dagsutflykt blev det måndagen till ära!
Till café Timjan. Det är jättefint! Om jag hade ett fik skulle det bland annat kunna se ut så som Café Timjan gör.
De har en gudomlig lavendeltårta som jag bara måste försöka härma en vacker dag.
Man kan njuta lavendeltårtan inomhus. Vem vill inte äta tårta och dricka kaffe i den där soffan, jag bara undrar liksom. Fryser man, då är det bara att lägga ett krulligt fårskinn över knäna.
Annars kan man sitta ute, antingen på terassen eller i örtagården.
Varför inte i hamocken?
På en av bänkarna satt en katt. Den var typ huur len som helst!
Told you! Katt
Smulgubbar. Ja, jag smakade ett. De hade även hallon. Ja, jag smakade det med. Smultron fanns med, ja det slank ner ett sådant också. Gott ju! Och idag har jag smakat koriandet för första gången i mitt liv. Det var rätt gott, själva örten alltså. Jag har inte smakat den i tillagat tillstånd. Än.
Läs namnet på denna blomma så förstår ni varför jag knäppte ett kort.
Visst är blommor fina, men för mig är det sådana här saker som gör en trädgård rolig.
-
På tillbaka vägen stannade vi vid Nydala kloster. Ett kloster från 1100-talet. Inte så jättemkt kvar av 1100-talet, men huvuddelen av kyrkan var kvar. Ballt! Det är beundransvärt hur de kunde bygga så fina saker på den tiden.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela