J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Planer för veckan

Publicerad 2011-01-02 11:02:58 i Allmänt

Måndag: Vi har köpt ett hus av en gammal dam, denna damen kommer på över på middag.
Tekväll. !!!!! Det är min tur, kan ni komma ut till vinterlandskapet tror ni?
Tisdag: Förmodligen städa och plocka ihop vad som ska med till Italy.
Ridning på kvällen. Denna vecka är full av överraskningar, jag vet   inte vilka havremoppe som är                         min i fyra veckor framöver.
Onsdag: Om jag inte hinner träna nu så kommer jag gå i taket. Skriva en pack-lista. Jag är jättebra på att skriva                sådana, följa dem är jag inte lika bra på.
Torsdag: Kanske träffa lite kompisar ( ?? ) Eller rättare sagt, måste nästan träffa lite folk.
Packa det sista för att sedan komma på på fredagkvällen innan vi åker att jag glömt en massa så det bli                övervikt både här och där.
Fredag: Kanske träna lite här med. På kvällen åker vi till Stockholm, sover på ett asnajjs hotell ute vid Arlanda.
Lördag: Förhoppningsvis är jag jättehungrig så jag käkar världens brakfrulle med bröd med frön i, frukt, äggröra,               bacon, kaffe, jouce, knäckebröd med paprika och phiadelphia ost. Sen lämnar jag detta land för en vecka             Och hoppas på att jag inte spyr och att vi från landa i Innsbruck som det är tänkt. Flygplatsen där ligger                 nämligen som i ett hål i berget, det ligger som i en grop. Är det dimmigt där så kan man inte landa.

Förra året när vi var i Oberauten skulle vi landa i Innsbruck, men vi fick flyga till München istället, en omväg på ca fem timmar. På Arlanda när vi skulle lyfta ( vi sitter alltså på planet och har krånglat klart med väskor och sånt ) så upptäcker dom att det är fel på framrutan. Så klart var de tvugna att fixa det, vi fick sitta kvar på planet. Pappa och jag satt längs fram, dörren var öppen och minusgraderna blåste rätt på oss. Kallt. Efter lite meckande bestämde de iaf att vi skulle byta flyg. Vi fick en värdcheck på 100 kr, så vi gick och fikade, det var ju bra iaf.
Till slut kommer vi iväg och jag minns inte exakt hur mycket vi var försenade med, men lite mer än en kvart var det om man säger så. Ett par timmar kanske ligger närmre sanningen. Men jag är glad att det blev så, så att vi inte åkte i ett trasigt plan.

Och nu när jag förhandgranskade upptäckte jag att det finns lite underliga mellanrum här och var, men det struntar jag i. Håll tlll godo so to say
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela