J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Listen up!

Publicerad 2011-02-01 09:25:01 i Allmänt

Så här går det när man råkar ha morronpasset i öronen på mattelektionen ( men jag har fått massa tal gjorda också! ) : En kvinna från kriminalvården åkte in till sjukhuset och skulle träffa en läkare av någon anledning, men hon skickades hem igen. Hon hittades senare död i sin cell. Detta är ju inte bra, det förstår jag, men att folk som begått brott nekas till sjukvård.. nja, jag vet inte om jag tycker det är så där megajättehemskt. Vore jag läkare skulle jag hellre ta emot ett sjukt barn eller operarea en dagisfröken med sprucken blindtarm än att undersöka en brottsling. Nu vet jag ju inte vad denna kvinnan led av eller vad hon begått för brott, men ja. Hon har ju brutit lagen rätt så rejält eftersom hon sitter i fängelse, man får ju cind of ta konsekvenserna av det man gör.
Så här sa någon på kriminalpolisen ''Man ser våra intagna som en andra sortens människor'' Eee, ja. Eller är det bara jag som är trångsynt nu?
Jag vet inte hur vanligt det är att läkare nekar vård till vissa patienter, det är ju egentligen hemskt, men i vissa fall kanske inte det är så konstigt. En läkare får ju inte lägga sina personliga värderingar i en sådan fråga och då kan man ju undra varför jag överhuvudtaget skriver detta? Om jag nu ändrar åsikt hipp som happ. Tjaa, inte vet jag, kanske för att jag tycker det är ett intressant ämne. Eller så är det något annat.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela