J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

skillnaden

Publicerad 2011-12-08 22:20:40 i Allmänt

När jag satt på en läktare en gång passade jag på att tjuvlyssna på familjen bakom. De pratade om godis.
''Jag vill ha en sån där rund med kanter.'' Och trost att det är en omöjlighet ( runda saker har inte kanter, då är de inte runda längre ) så visste Paulina och Fredrika precis vilken godisbit flickan menade.
Handledar Fredriks fru är medium. Jag tror på sådant. Fast mest för att jag få en förklaring till allt som händer och sker. ( för en förklaring behöver jag ha och utan måste jag hitta den riktiga lösningen och den är ofta mycket krångligare och mindre lättillgänglig. )
Fast idag tror jag det steg mig åt huvudet lite. Jag skulle hämta en sak ur skafferiet. ( som då inte står i köket ) När man tar något ur skafferiet så stänger man dörren och släcker lampan när man är klar. Så är det bara. Men så tänkte jag att jag skulle ju ställa in saken igen så då låter jag det så öppet med lampan tänd.
När jag sedan ska gå ut och lägga tillbaka grejen är dörren stängd och lampan släckt.
( jag kan ha gjort det på rutin, stängt alltså. Det vore logiskt. Men det blir mycket mer roligt om det var ett spöke som hjälpte till, så jag tror det. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela