J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Mina goa familj. Sams var vi med!

Publicerad 2011-12-10 23:11:36 i Allmänt

Idag har jag kört till Eskilstuna för första gången, köpt julklappar och känt det där lugnet som infinner sig när allt går bra. Det lugnet som gör att man skulle kunna gå på värsta röjar skivan, men lika gärna stanna hemma och äta revbensspjäll framför Nobelmiddagen med familjen.
Jag har haft ett sådant enormt flow idag. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha när vi åkte, men allt eftersom så blev allt mer och mer glasklart. I vanliga fall brukar det vara tvärt om, det barkar bara utför och jag irrar runt och är missnöjd.
Pappa köpte kläder idag, det var kul och killen på kostymvadelningen var bra -Nej, jag har ingenting till dig. Fett skönt ist för att han skulle ta fram varenda kavaj på hela stället och prova prova prova. Efter två provade kavajer sa han det och det tycker jag var väldigt bra.
____________
Och så gick det till när familjen Hultgren köpte en väldigt grön resväska.
ps. Tanten i väskaffären var inte bra alls. Hon trodde att hon kände oss jättemycket och visste precis hur vårt hus såg ut. Allt blir ju större när ni kommer hem, ja menar den här butiken är ju 200 kvm. - Jag fick skratt anfallet och hade lust att säga att det är vårt vardagsrum med, men jag gick iväg bakom en vägg, skrattade så tårarna rann och höll snattran. Jag skulle AVRÅDA er till att köpa en 150 liters väska. Det är liksom för stort. - Eeeee, den vi har nu är väl ca så stor och jag skulle säga att den är rätt så perfekt förutom att den är sönder.
Håll din käft och nej, vi vill inte passa på att köpa två par skinnhandskar heller. Fast jag provade ett par och sa att nej, tighta skinnhandskar passar inte mig, de sitter inte bra. Ja, jo, sen beror det ju på vilken storlek man väljer. - Nehe, dra mig baklänges! I had noooooo ideeeeeeeaaaa. Tack för tipset. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela