J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

OBS! Känslosprut på gång!

Publicerad 2011-08-19 00:21:44 i Allmänt

Läser storbloggarnas och blir på allvar äcklad av hur perfekt deras liv verkar vara.
Typ fan.
Vad gör de om de bara får rådamp eller psykbryt mitt på blanda eftermiddagen? Det kan ju inte dirre krylla av valmöjligheter; Ställa in alla de femtioelva mötena som är kvar på dagens agenda eller bita ihop och le.
-
Jag skulle aldrig kunna vara känd med de normer som finns. Det finns för många fel med mig. Alla journalister skulle älska mig. Alltid något att gotta sig och rota runt i. Säkert fel jag inte ens visste fanns.
-
Hur kan man vilja leva ett liv där allt bara går bra bra och bra? Gå från klarhet till klarhet och börja på det ena framsteget innan man hunnit avsluta det andra.
Mm, håller med. Det låter dumt att säga så. Klart man vill att allt ska gå bra.
Men på allvar, vad tråkigt det måste vara om inget går i bitar någon gång. Och deras perfekta kroppar. Svankande ryggar och sexiga ögon. Varför är det sådant som avlats fram som snyggt? Varför är det inte snyggare med en rak rygg som dessutom kommer hålla i hela livet?
Nu är jag bitterfittigt.
Jag blir fortfarande äcklad över hur perfekt något kan vara. Har bara lust att riva ner all fasad som finns i hela vida världen. Så man slipper bli gemförd. För även om folk inte säger det rakt ut så gör man det. ''Hon har stora händer och fet rumpa'' -Ja, och jag är ju ett fucking fläskberg om jag står bredvid ett svältande barn från Somalia. Allt är relativt.
Nej, jag vet inte vad jag ville ha ut av den här texten. Kanske lite ful-känsla. Man får va ful. Jävlar vad ful man får vara. Shit vilken ful text det här blev! OOOOOOOOOOO så gött. Jag orkar inte vara fin. BLÄÄÄÄ.
Och endast för att människorna sätter sina egna gränser och normer. Blä på det med.
Får tacka Markus Krunegård och hans låt ''Ibland gör man rätt, ibland gör man fel'' för lite inspiration.
Inte en fin bild någonstans.
Varför slänger man alla fula biler?

Pallar verkligen inte vara cool. Det räcker med att jag är jag, kan vara nog så jobbigt.
//H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-08-19 07:07:05

"Ja, och jag är ju ett fucking fläskberg om jag står bredvid ett svältande barn från Somalia. Allt är relativt." HaHHAHAH, alltså damn girl, du är så jävla bra att jag skulle vilja göra en liten sånhär snap med fingrarna du vet och baaaah : "ggaaaaalpaaaaaooowaaa!!!!!" (värsta sydstatsdialekten)

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-08-19 11:00:33

DU är fin!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela