J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Här är vi trygga

Publicerad 2011-08-02 22:25:53 i Allmänt

Tänk om det skulle finnas en knapp att trycka på när man ville. Te.x när man är osäker, gör fel eller misstrivs med sig själv.
Då skulle det inte finnas ädelost, penicillin eller corn flakes. Misstag alla tre.
Om jag skulle ha en knapp att trycka på så att alla mina drömmar slog in, då skulle jag ha obegränsat med pengar, hur mycket tid som helst, inga regler och framför allt inga hämningar. ( fast jag skulle inte göra någon illa eller vara elak mot folk, bara de som förtjänade det. Men då skulle jag vilja en en knappt till det med, som gör att dem jag är elak mot ändå inte tycker illa om mig ) Och så skulle jag ha ett ställe där allt var tryggt, varmt och gott. Med kakor som man inte blev tjock av och oxfilé som alltid var nästan blodig. Och där kan ingen skada varken mig eller någon annan. Ett ställe där folk inte massmördar och ett ställe där ordet fred inte existerar. Av den enkla anledningen att det inte behövs, det är en självklarhet.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela