J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Sweet and sunny

Publicerad 2011-04-18 23:44:28 i Allmänt

Härlig dag.
Synd att jag landade på det onda benet när jag hoppade från studsmattan aka solstolen. Nu gör det ondare än vanligt och det kan ju inte direkt betyda något bra.
Vi åt jordgubbar för första gången i år, banan och en chocolate-bar. Sen knatade vi till gymmet och öste en sväng där. Jag cyklade mkt och det känns bra, sjukgymnasten sa att det var bra att cykla så jag trampar så det ryker!
Jag är lite orolig över vad ortopeden säger imorgon. Eller inte orolig, snarare spänd. Han får säga att det är trasigt, fine det är jag med på, men bara han säger något. Om jag får åka hem utan ett besked blir jag ledsen på Sveriges sjukvårds system. ''Du får komma tillbaka senare så ska en annan läkare titta på dig'' Trött på den meningen. ''Ja, jag skickar en remiss så går det fortare'' -Kom det någon remiss? Skulle inte tro det. ''Det spelar ingen roll om du har en remiss eller inte, det går inte fortare för det'' - Vad är grejen med remisser i så fall?
När jag var liten och hade ont i knäna skulle det remissas hit och dit. Jag skulle till nån ortoped och allt skulle bli frid och fröjd. Remissen skickades aldrig och där tappade jag förtroendet för Vingåkers vårdcentral. ( Ja, jag hänger ut dom nu, men det har dom bara sig själva att skylla )
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela