J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Djur är föda, men innan dess kan man ju umgås.

Publicerad 2010-11-13 23:59:54 i Allmänt

Jag blev sugen på att skaffa katthona när jag klickade upp dessa bilder på Amandas fb.
Ser ni hur den sträcker ut tassen mot mig?! Den vill ligga och sova på min bröstkorg, kloa lite så det gör ont, kurra så det ekar i hela huvudet och bara stråla söthet.
Vart tog halsen vägen? ... Ser nästan ut som en spottkobra som ska gå till anfall. Fast MYCKET sötare.
Nej, jag får nöja mig med Benny som för övrigt har ett sår på ryggen. Men det är rent och fint, så det läker nog inom snar framtid. Jag har ju min Hamlet och kela med också. ( hamstern ) Han har två leverfläckar på ryggen. Och kan pussas.
Jag kommer ihåg en gång när jag, Jossan och Fredde kom hem från skolan. Vi var kanske runt åtta eller så. Jag tror vi skulle till Jossan, men vi gjorde ett pit stop förbi oss. När vi kommer in och så ligger det fem små nykläckta kattungar i kattlådan. Flora hette den ena, det var den enda som var grå, alla andra var svarta. Hon var snäll hon, vi hade henne rätt länge om jag minns rätt.
Här på Hullagård dör inte katter av ålder, här dör dom av bilar. Jag kommer ärligt inte ihåg hur många katter som blivit påkörda här utanför huset. Min katt Bianca, Bennys syster blev påkörd. Hon var ca ett år, jättefin katt. Rätt liten, gul och vit, mysig, snäll och hon gillade att bli buren och få vara med hela tiden. Hon blev påkörd av en som ''ialla fall inte körde över 100.'' Ja, det var så föraren uttryckte sig. Jag begriper mig inte på vissa människor.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela