J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Människor föds inte onda

Publicerad 2010-05-16 20:36:25 i Allmänt


Från Costom på Elmia

Här har vi beviset: Fredde är rätt bra på kameror




Lördagen är värd en rad eller två so here I go!
Vaknade, var trött, tog ett lååångt varmt bubbelbad och blev ännu tröttare. Paulina kom, drack kaffe, färgade hår ( som vi lika gärna skulle kunnat strunta i, det blev ingen skillnad nästan alls. ) Kom på att oj, nu var klockan så där mkt igen, klädde på mig. Upptäckte att det var en ljusgul fläck på den enda vita skjortan jag ägde, sprayade på tabort-jox. Blev ännu större gul fläck på undertröjan. Jag strök skjortan oxå, la in den i bilen ( tänkte ta på mig den precis innan själva kalaset började ) när vi klev ur bilen i Julita så visade det sig att Fredde hade suttit på skjortan. Jag hade strukit, knölat med bälte, ( så det skulle passa med skjortan ) sprayat tabort. Och så sitter hon på den!!!

Jag har lärt mig att om skumpan bubblar över när man öppnar den så ska man luta flaskan, då slutar det rinna över. Ser ju värsta proffsigt ut oxå!
Och så har jag lärt mig hur man öppnar en Champange flaska utan att korken flyger all världens väg, jag är rätt bra på att både korka upp vin och öppna skumpa nu.
Ja, kvällen gick, vi servade alla med dricka, plockade tallrikar, åt göörgod mat, försökte hålla ordning i det minimala köket vi hade tillgång till, dansade och rätt som det var hade klockan hunnit bli tre och folket drog sig tillbaka till vart dom nu skulle sova.

Vi satt uppe lite till, kollade på den UNDERBARA utsikten, lyssnade på fågelkvittret, åt jättesmarrig pannacotta, parmesan-kex och en helt suverän chokladkaka. Somnade vid halv fem, gick upp 8.10 och serverade frulle klockan 9.
När jag kom hem la jag mig på en madrass och sov. Det var skönt.

Oj, det här blev ett nedrans längt inlägg. //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela