J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Inte att leka med

Publicerad 2010-05-15 00:11:04 i Allmänt


Jag tycker ni ska se den här filmen, men jag tycker ni inte ska se den ensamma. Den är grymt läskig och jag brukar inte vara så jättefeg, men jag varnar er.

Den handlar om en tjej som är förföljd av en demon. Nu bor hon med sin bilvande fästman och demonen börjar visa sig igen. Mannan införskaffar en filmkamera så dom ska få demonen på band. Han tycker mest det är en kul grej, men efter några sömnlösa nätter inser han att det är allvar. Tjejen är rädd mest hela tiden, hon blir mer och mer ''borta''.
Det slutar med att hon ler in i kameran och sedan kommer det text: ''Michos ( eller vad nu killen hette ) kropp hittades av polisen senare. Katie har aldrig återfunnits.'' Typ så stod det.
Man får hela tiden se det som händer genom deras filmkamera vilket får det hela att verka värkligt. Som att det skulle kunna hända.

Den var bra, tråkig i början, men riktigt ruggig i slutet. Många kalla kårar for nerför ryggen kan jag säga! Det sista av filmen kollade vi på med uppdragna persienner, lampan tänd och med 112 ett knapp-tryck bort.

Bra film, men snälla kolla inte på den själv! Ju fler som kollar desto bättre.
//H

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-15 01:04:51

Alltså jag är sjukt lättskrämd men jag tyckte inte att den var särskilt läskig :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela