J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

''Jag kan ta dig här ifrån, du kan gömmas i min mun, men vad ska det bli av dig? ''

Publicerad 2010-03-21 22:13:04 i Allmänt

Bjurö klubb - Laleh

Johnny Cash och Nina P - pernilla Andersson

Jag är en vampyr - Viktor Larsson

Jag och min far - Pernilla Andersson och Dregen

Jesper får säga vad han vill, men jag tycker sången om blåvalen är bra!
Jag har lyssnat på Johnny Cash och Nina P jättelänge, men först förra veckan upptäckte jag ( med viss hjälp ) att det är ju fru Dregen som levererar! Världen är bra liten ibland..
Har alltid tyckt ''Jag är en vampyr'' är jättesvår att sjunga ( både för andra och mig själv) vet inte varför, men damn I'm wrong! Mr: Krunegård har fått konkurens!
Ja, det sista är inte konstig. Jag fattar inte riktigt budskapet. Det låter nästan som de ska dö tms, vilket jag tycker är aningens psyko. Eller så låter det som de kommit ifrån varanndra och ska ''enas i jorden'' för den sakens skull.

Kanske jag bara ska sluta överanalysera låtar, bara låta de vara toner i följd med texter som slår, bara låta de vara låtar. Men om jag hör en låt som sätter sig, som man nästan bli lite kär i, då kan jag inte hjäpa det, men jag vill förstå, sån är jag. Jag skulle vilja veta allt. Ibland iaf. Jobbigt att aldrig fudera över något. Tänk att aldrig med läsa en kokbok! Shit, ne det vill jag inte va med om. Inte kul. Jag kanske ska vara lite nöjd, är det det som är mitt problem? Fast det är inte så lätt som det låter, att vara nöjd alltså. Kanske behöver jag bara sova. Godnatt //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela