J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

''Eldkvarn'' sa en liten fågel på fb.

Publicerad 2010-07-28 18:41:12 i Allmänt

Jag rusar uppför trappen och in genom dörr'n. Fast tvärt om
Jag har tusen frågor och tusen svar. Fast tvärt om
Du får allt du vill ha, världen är vår ikväll. I den bästa av världar
Jag har alltid bett om mer. Ja, dessvärre ??

Men kom ihåg att jag: ska rusa uppför trappan och in genom dörren.
Jag ska ha: tusen frågor OCH tusen svar.
Jag får allt jag vad jag vill ha, för att min värld är min heeeela tiden.
Jag får allt jag vill ha för att jag alltid bett om mer. Så:
Jag kommer alltid be om mer. 

Jag vill lixom inte nöja mig. ''Jag sväljer ingenting jag inte älskar'' ( från en barnfilm ) Kanske är det så. Lite relativt, såklart! 

Och vart finner jag min energi då? I ett glasspaket på fredagskvällen? I en sprillans ny dator? I en svindyr Louis Vitton väska? 

Amanda, Josefin, Rebecca, Johanna, Jaqueline och Sofie. ( Utan inbördes ordning ) Och många många fler

//H  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela