J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

förbered er på ett längt inlägg

Publicerad 2010-01-05 00:37:03 i Allmänt

Jag var ju rätt säker på att jag skulle gå energi, men nu vet jag inte vart tankarna är på väg.
Jag vill inte plugga direkt efter gymnasiet, tror jag, då är energi perfekt. Fast jag vill inte vara rörmokare i hela mitt liv, jag veet man kan sadla om och det har jag tänkt göra. Jag vill bli polis, fast inte just nu. Pappa säger att poliser inte tjänar så mkt ( det vill jag göra ) så jag har tänkt så här: jag går energi blir rörare, tjänar pengar och sen kan jag bli polis. Smart va? Jag vet inte bara om jag vill bli rörmokare över huve taget.

 Om jag går sam/ekonomi/ så är det nog inget problem att plugga vidare till polis, går jag däremot energi så måste jag läsa till en massa kurser, men om jag går sam så har jag ju ett tag på mig att göra andra saker ( man får ju inte söka polis förens man är 20 år ) Jag kan resa och allt sånt som jag vill hinna med innan barn och sånt. Och behöver jag jobb, kan man väl alltid vara inköpare någon stans, sitta i kassan på ica eller nåt. Det låter ju bra. Nu till nackdelarna: jag vet inte om jag vill plugga så mkt, sam är ju endå en plugglinje, mamma trodde det skulle passa mig. Jag gjorde ett tesp någon gång, sivil ingengör skulle jag bli då.

Estet Musik: Fatta najjs, sjung sig genom gymnasiet och bara göra vad man vill. Synd bara att jag har lite högre tankar om mitt liv. Vad blir man efter det lixom? Fredde går ju bild och hon pluggar till så mkt som hon kan, för att få med sig sånt som hon går miste om eftersom hon har alla bildkurserna. Jag kommer nog få göra samma sak och det verkar rätt jobbigt om jag ska vara ärlig. Det kanske beror på vilken skola man går på, Duve är kanske inget att rekomendera. Den grejen ställer ju till det oxå, ska jag stanna här? Om jag väljer en linje som finns inne på Duve, då söker jag nog något annat, jag vill inte gå där. Det känns bara som en stor opersolig byggnad.

Jag har tänkt på John Bauer, sam idrott. Det vore kul. Har inte sett någon kursplan, ska jag göra med det samma! I så fall kanske jag ska söka mig ner till Jönköping. Jag har ju mostrar och kusiner där i krokarna, varför inte lixsom? Jo, för att jag kommer tappa en hel del kontakt med mina vänner, jag måste bo själv ( fast det ser jag fram emot, oftast iaf. ) Min bonuskusin gick där, sam idrott på johon Bauer i Jönköping, om jag fattade rätt så trivdes hon. Då är det bara en gerj.. vilken idrott ska man välja då? I JKPG har dom någon form av kung fu, det vore jättekul! Undrar om man behöver några tidigare kunskaper, då är jag körd.

Jag skulle kunna diskutera med mig själv hur länge som helst om det här, men jag nöjer mig för denna gången.
Tycker det här valet är jobbigt och för stort för mig. Skulle vilja göra mitt eget program. Och så vill jag bara att den här terminen på Vidåker ska ta slut. Och så undrar jag om jag skulle haft andra betyg om jag gick på en anna skola där både lärare och elever engagerade sig. Det ska jag se till, att mina barn får gå i en bra skola. Det är ju trots allt en rätt viktigt del i livet. //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela