J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

vad fan ska det här vara bra för?!

Publicerad 2010-02-04 21:11:41 i Allmänt

!!Varning för långt och ilsket inlägg!!
Jag har planerat min helg perfekt. Kan inte bli bättre, det finns bara ett probelm. Ett enda probelm, det problemet är som en hammare i mitt schema gjort av glas. Hugger sönder, river isär och förstör. Till vilken nytta undrar jag då?

Så här ligger det till
- Jag har en kompis som ska ha inflyttningsfest i helgen, fredag och lördag. Jag vill gå båda kvällarna. Min plan: ( som redan gått i spillror. ) Jag gymmade nyss, efter det tänkte jag åka till Jossan och sova där. Hon skulle slinga mitt hår och så skulle vi åka med hennes mamma till vingåker imorgon bitti, lämna alla festgrejer hos en kompis, så vi slapp bära på dem hela dagen. Efter skolan imorgon skulle vi ( som skulle på festen ) köpa present till inflyttaren, göra  oss i ordning för att sedan bege oss  till kalaset. Hänger ni med?
Lördag: Jag vaknar hos någon kompis i Vingåker, eftersom festen är i Vingåker, mamma och pappa hämtar migl, eller någon av de andra från Vingåker som ska med till Yxbacken och åka skidor. Vi åker skidor på dagen, åker hem till Österåker för en dusch och lite sånt. Sedan åker jag med mor och far till Vingåker, dit dom ändå ska på after ski. Jag blir avsläppt hos en kompis, vi brudar gör oss i ordning för fest nr2. Hajjar ni det med?
Söndag: Pappa hämtar mig efter jobbet, det vill säga 11-12 sedan åker vi isbil tills det mörknar.

Visst är det en bra plan? Problemet är en person i min familj. Hedan efter kallar vi den personen för X:et. ok?
X:et vill att jag ska sova hemma. X:et säger inte varför, trots att jag frågar. X:et vill det bara. x:et är helt ok med att folk sover här, men jag får inte sova över någonstans när det är fest. Varför kan x:et inte bara säga att det är för x:et inte vill att jag ska supa mig redlös ( heter det så? ) göra bort mig och röka tills lungorna sprängs? Det är ju därför x:et vill att jag ska sova hemma. Eller? Kan inte tänka mig något annat. Varför i hela världen tror x:et att jag ska göra det? Jag vill inte göra bort mig, jag vill inte supa skallen i bitar, kan inte tänka mig att det är kul. Känner x:et inte mig bättre? Det känns lite sorligt om jag ska vara ärlig.
Lita på mig ist! Lita på att jag ska sköta mig, varför är det så svårt? Vill x:et inte bli besviken kanske, är det därför X:et inte litar på mig? Jag kommer inte göra x:et besviken. Inte den här gången, det LOVAR jag. Jag sätter alla mina pengar i ett år framöver på det!

Det finns så mkt mer jag vill skriva och få ut, men jag är så arg och besviken. Det kommer inte ut på något vettigt sätt, ett ord här och ett där. Kanske skriver mer om det här imorgon, när jag läst det här och tänkt lite. Nu ska jag sova. 
//H 
ps. Det gick bra på gymmet. Löpbanden går inte längre än till 20 km/h. Synd. ds.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela