J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Vreeswijks meningar

Publicerad 2010-12-23 19:24:38 i Allmänt

Ja, dagarna vandrar som de vill.
Vem bryr sig om hur nätterna far? Jag bryr mig inte ett spår, bara jag få ha mitt ansikte dolt i min älsklings hår.
Jag är en tvivelaktig figur.
Bakom ett hörn står döden på lut.
Ren som en blomma och skygg som en hind.
Stjärnorna vandrar och timmarna flyr.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut.
Ingen känner längre till ordet militär.
En enkel livsfilosofi.

Om jag träffar Gud någon gång ska jag fråga varför han skapade krig. Eller varför han fick oss människor att skapa krig. Och vad det är för bra med svält och fattigdom. Är det kanske så att det finns för många personer på vår vackra jord? Att några helt enkelt måste gallras bort via aids och annan skit. Trots att de inte gjort någon något ont, någonsin.

Nu skulle jag vilja åka bort och gömma undan julen. Julstämning hit och julstämning dit. Julstämning my ass, så känner jag.
Men bara för att inte jag känner av julen så betyder inte det att jag inte önskar ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL! För att jag vill, inte för att man ska. Puss och kram
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela