J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Josefine DiLeva Hultgren

Publicerad 2010-12-14 21:51:51 i Allmänt

Hur kan man hata någon man aldrig mött? Hur kan man hata någon när namnet inte stämmer? Hur kan man överhuvudtaget ogilla någon när man bara vet namnet, eller håret, eller skorna eller handstilen?
Överlag så hatar vi ganska mycket. Eller vi säger att vi hatar, men vi menar det inte. Hur ska man då kunna lita på personer? Om de säger en sak och menar en annan?
Vi skulle nog må bra av att hata lite mindre och uppskatta lite mer. Jag skulle må bättre om alla runt omkring mig uppskattade lite mer och hatade lite mindre.
Nu hoppas jag att ingen tar illa upp, men det blir så tydligt när man umgås med nästan bara killar. I alla fall killar som ska bli stora och starka rörisar. En kram är så mycket mer värt än ''din jävla bög'', trots att det sistnämnda är ett skämt.
Jag vill gärna tro att min värld stämmer överens med andras. Att vi alla vill samma saker. Min värld här uppe bland molnen är tydligen inte så positiv och fin som jag så länge trott och så innerligt hoppats på. Det är inte gulligull jag vill åt, det är bara lite kamratskap, lite känsla och en gnutta vett och etikett.
//H

Kommentarer

Postat av: bjurling

Publicerad 2010-12-15 10:51:06

kloka ord av en klok tjej :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela