J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Wow

Publicerad 2010-08-15 23:47:34 i Allmänt

Andra artister som uppskattades var:

La Roux. Hon avslutade hela köret på lördagskvällen. Amanda och jag var dessvärre trötta i både kropp och knopp då, så vi stod bara och lyssnade. Men hon var bra, mkt bättre än jag förväntat mig!

M.I.A eller Mia som mamma säger. Det började med en Dj. Jag hade ingen aning om hur M.I.A såg ut, så jag blev nästan lite besviken, trodde att hon bara skulle stå där och mixa lite.
Sen kliver det ut en brud med roliga/konstiga glasögon och en stor anorak på sig. Det var M.I.A och hon och hennes dansare satte ribban om man säger så!
Vi dansade hej vilt med allt och alla kändes det som. Det är mkt roligare att gå på konsert och stå med folk som gör som en själv om man säger så. Blandar man sig med personer som dansar så dansar man själv och tvärt om. Vi dansade.
Det var grymt och jag blev väldigt positivt överraskad!

The Nation:
En engelskman tipsade om The Nation i kön in. Jaha, vi gick dit. Jo, dom var bra. Efter en stund började jag dock undra om dom kunde byta låt. Lite den känslan av att allt lät likadant infann sig.

Shout out louds: Ja, dom är söta hela bunten! Och musikaliska så det står härliga till. Bra? Jadå.

The soundtrack of our lives. Gillar man en låt så gillar man alla. Jag gillade det. Blev lite långtråkigt, men han har en skön röst. 

När Anna Ternheim spelade satt vi hos Metro och åt bullar. Men det hördes dit med. Hon var bra. Hon hade med sig Henrik från Broder Daniel och dom sjöng Shoreline tsm. Det var där emot inte rosor och viol. Vi kan säga så här att vissa röster passar ihop och vissa gör det inte. Dessutom lät det som att Henrik glömt hur den gick, tappade både text och melodi ett par gånger. Men själva grejen var cool.

Mumford & sons blev jag rejält besviken på måste jag säga. Ja, jag hade rätt höga förväntningar, men nej, jag blev besviken. Dom var inte dåliga, men inte så bra som jag trott.

Lykke Li var inte heller så bra. Inte så där så man bara vill ha mer och mer. Lite långtråkig.

Iggy and the Stooges, Iggy Pop och compani! Lite tuffa att ha sett Iggy Pop tycker jag. Mamma tyckte han blev patetisk, jag tyckte han var jäkligt rolig att rocka till! Både Amanda och jag rusade till scenen när vi hörde förta tonerna. Nu skulle det dansas! Jag har fortfarande ont i nacken... Han var riktigt rolig att dansa till.

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela