J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

!

Publicerad 2010-08-22 12:01:29 i Allmänt

Jag kommer inte ihåg vilken bok det var, men här kommer ett citat som jag har något att säga om:

Fast när jag fyllde 13 hade ingen ännu upplyst mig om att jag inte fick vara lika kåt, gåpåig, lika villig som killarna.

Varför ska tjejer alltid vara så underlägsna och korkade för? Varför är det alltid killarna som ska visa att dom kan och vara bäst på allt. Det sa tillochmed en av mina nya lärare. ''Killar ska alltid visa sig duktiga och säga att dom kan allt.''
Det har blivit så tydligt för mig nu när jag i stort sätt bara umgås med killar i skolan. Killar som ska vara både händiga och smarta. Gärna ha pysslat med svets och rör innan. Det får mig att verka dum. Att dom tror att dom kan. För jag vet att jag inte kan, det vore lögn att säga att jag kan. Jag kan inte, jag vet inte hur man gör. Men jag kommer lära mig.

Vems fel är det då?
Och vad händer om jag är lika kåt och villig som killarna?

//H

ps. Jag drar alla över en kam, jag veeeet. ds.

Kommentarer

Postat av: moster klok alias Mona

Publicerad 2010-08-22 19:09:43

Kan det vara ur Bitterfittan o det enda som händer är att man får lite roligare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela