J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

''I det fina tunna ljuset står jag och väntar''

Publicerad 2010-04-09 21:03:30 i Allmänt

Jag läser en bok, Barnens Ö. Den handlar om en kille, kanske 10 eller så, som egentligen ska till Barnens Ö på sommarlovet, men stannar hemma i Sollentuna. Under sommaren ska han komma på meningen med livet har han tänkt och det kan man inte göra på ett kollo, därför tillbringar han hela sommarnen i Sollentuna, själv.
Grejen var att han försöker litsta ut grejen med detta långa, utdragna, utmattande och krävande liv som egentligen bara suger energi och lika gärna skulle kunna kastas ut i rymden och försvinna. Ingen skulle märka något ändå. Jag funderar oxå, inte varför livet finns, det är för stort, men vad ska jag göra i mitt liv och den största frågan: När börjar mitt liv? Antagligen när mammas slutar... Nej, då nu ska vi inte vara såna, men jo, nästan.

Jag lyssnar på Regina Spektor och försöker glömma att det är fredagkväll och grillpartaj vid Bagar'n.

Gud kan vara så rolig, men ingen skrattar åt honom när folk säger sina Hej då.

//H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2010-04-09 22:20:29

TACK för att du ville komma, du är en riktig energispridare, skulle inte för allt i världen vilja vara utan dig Josse! Pussar<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela