J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Det här är början på en ny dag!

Publicerad 2010-04-06 00:31:25 i Allmänt

Idag har jag sovit länge, är man inte van vid stora folksammlingar så är det rätt påfrestande, ätit mat hos kusinerna och temyst med fina flickor!

Ja, jag sov bort halva dagen, det är med klump u magen jag erkänner, jag hatar att vakna 11. Jag vill lixom inte slösa bort dagens ljusa timmar på sömn, spec inte när det har varit konstant mörker i två månader! Fast det var pritty najjs att sova ut ordentligt.

När vi var hos kusinerna pratade vi en del om Österåkers blivande friskola. Det är en lång väg dit, men vill man så kan man och jag hoppas det blir något! Tanken är att ha lite IT/lantlivs profil. Två ämnen ganska långt ifrån varandra, men båda är viktiga för människans framtida liv. Att lära barn hur datorer funkar tidigt i livet kan väl inte vara annat än dumt? De ska ju inte lösa världens problem med burken, men till olika skoluppgifter passar den ju ypperligt! Förstå hur mkt regnskog man sparar bara för att ungarna i Österåker inte skriver på papper! ( ok, kanske inte håller om man tänker ett steg till... ) 
Och så är väl tanken att det ska finnas lite restaurang oxå, för lokal befolkningen och någon prata om matlådor till företagare, men närproducerad mat såklart! ( Där kommer kidsen in, de ska sätta potatis och greja. ) 
Bara med en sådan profil har man ju lätt konkurerat ut komunens skolor.

Ikväll var tesäkten hos Bertan, utan Jossan dock eftersom hon är i Idre. Jag sa det till Jenny ( Beccas mamma ) när jag kom, jag undrar hur vi överlevde utan våra tekällar förut.
                                                                Tack tjejer för att ni finns och bara ÄR!

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela