J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

så här tycker jag om jul

Publicerad 2009-11-29 15:59:32 i Allmänt

Jag tycker om jul. Man träffar härligt mkt folk, äter gott, får grejer och har det nice. Jag gillar inte sätter man behandlar jul, hur affärerna tjänar pengar på att det är jul. När man var liten var jul något storslaget, kul och spännande. Nu är jul något som man förbereder i en evighet, kommer, och är förbi. Det är inte magiskt längre. Man vet att tomten inte finns, att man måste städa hela huset efter alla gäster, plocka paketsnöre fram till midsommar, stuva in grejer i det redan överfulla rummet, allt detta för typ 4 timmars nöje. Är det värt det frågar jag? Nej, i år ska det bara vara jag, Fredde, pappa, mamma och Benny. Inget mer. Vi ska va sams, ha kul och inte bara ta det lugnt. Jag är kluven till om jag kommer fira jul när jag blir stor och skaffar barn. Det suger ju bara en massa energi och vet ni hur många det är som blir deprimerade över jul? Inte jag heller, men kan tänka mig att det är en hel del. Chilla är mitt ord i jul-debatten. 

Här ska det va en rolig bild, men jag orkar inte/ hinner inte fixa någon. Använd fantasin! 

//H
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela