J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

jag blir så arg! det bara kokar!!

Publicerad 2009-11-08 20:56:37 i Allmänt

fredde och jag var på inter sport idag, hon skulle ha skidkläder. vi kollade runt lite, på damernas fanns det två jackor som var mönstrade, coola så där som freestyle åkare har, och ett par byxor i samma kategori. sedan vände jag på huvet och där hängde alla snygga kläder. på herrsidan. jag bryr mig inte om mina kläder kommer från herr eller damsidan av butiken, jag blir bara så fruktansvärt frustrerad! varför tillvärkas det inte jibbarkläder till brudar för? kan någon vara så snäll  och förklara det för mig! om man hittar något snyggt som är ballt, då kostar det skjortan. jag kollade på bl.a. yankyard, tänkte att där måste dom väl ha lite balla kläder till tjejer, det är ju ändå lite deras stil. visst fanns det skidkläder till tjejer, men dom var långt ifrån lika snygga som killarnas. det är så synd! tänk om en liten tjej, säg 150 cm, vill ha en fräck klädsel i skidbacken, hittar hon något som passar? ne, skulle inte tro det. klart att vi tjejer kan köpa killmodeller, händer titt som tätt att jag gör, men då passar xs till mig ungefär. jag är ju ingen liten person, drar lätt 30 i jeansen. tänk då alla som har 24 i byxor, dom behöver ju ingen jacka om dom köper byxor, byxorna är tillräckligt stora för både benen och bröstet.
jag är tjej och jag vill ha fräcka, roliga, färgglada och passande termisar. med passande menar jag inte tajta så man ser kurvorna, jag menar baggy.
jag tycker det är synd att vi inte har kommit längre på den fronten. folk kräver att mamma och pappaledigheten ska va lika lång, att män och kvinnor ska få lika lön, u namne it! kan vi inte ens göra snygga, baggy skidkläder till kvinnor... inte konstigt förresten att killar gilalr blått och tjejer rosa, det är ju bara att gå in i vilken kläderaffär som hälst. det är en underlig värld vi lever i. och prata, det göra man alldeles för mkt. //H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-11-08 21:02:17

Hahah jag vet egentligen inte hur många James Bond som existerar? Xd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela