J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

inga skidor, men se vad jag fick va med om ist!

Publicerad 2009-11-13 20:47:27 i Allmänt

just när min kära mor och jag hade gått in på teamsportia ( skulle hämta skidorna, som btw inte var klara! :/. ) vi såg att en tjej som jobbar där, hon var utanför affären och sprang runt lite. sedan sa hon till att någon skulle ropa på erik, sedan sprang hon iväg mot netto-hållet. erik, antar jag det var, kom utrusande ur butiken och tog två långa kliv med sina långa snygga jeansklädda ben och så var han borta. en halv minut senare kom det en kille till från affären ( anställd, ) men han sprang åt fel håll. '' andra hållet'' ropade en annan brutta i shopen. haha, fatta. han ska springa efter en snattare och springer åt fel håll. snacka om miss!
ja, man fattade ju att det var någon som tagit något. jag trodde inte sdom skulle få tag på honom, men någon minut senare kom ´dom gående med en, till det yttre, cool kille i 14-års åldern ( trodde jag ) mamma stod och kolla på tröjor några meter bort, jag gick dit och ( hon satt på huk ) jag satten mig oxå på huk och frågade vad vi skulle göra. vi dividerade hit och dit, sedan reste sig mamma upp, men jag var inte färdig pratat så jag drog ner henne igen. ( tur att dom inte kollade åt vårat håll, upp och ner bakom hyllan. ) vilket fall, killen hade satt sig ner framför disken, eller inte vid disken men framme i affären, och dom frågade honom saker och tyckte synd om honom! stackars honom. det såg inte ut som han hade ont om pengar hemma, men vem vet vart hans kläder kom ifrån? men, varför, varför snattar man!? det är inte värt det. men jag tycker synd om honom, jag vet ju inte varför han snattade. om han var tvungen för att han behövde kläder, det kanske var status grej, det kan oxå va så att ja, vad vet jag? han kanske gjorde det för att va cool och impa på sina ''vänner'', men då tycker jag synd om honom för att han har sådana vänner, kan ju inte kännas så bra i hans inre. jag skulle skämts ögonen ur mig! tänk bara på första tanken som dyker upp när någon tar en om armen och håller fast. jag skulle bli jätterädd och jag skulle springa jättefort. shit vilken adrenalinkick jag skulle få! det skulle nog dom som springer efter oxå.
polisen kom sen, dom verkade sjysta. det var bra. jag kom på att om jag ska bli polis, då skulle jag bil sådan polis. hjälpa folk på ett spännande sätt. kul. visst kan man bli hatad och så, fast jag tror nog dom uppskattar det ändå. om man kan hjälpa någon från att snatta och få dom att komma bort från what ever shit som dom har hamnat i.
                       benny ligger här och hälsar er go'kväll! //H och benny som går på penselin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela