J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Det mesta kan man köpa...

Publicerad 2009-11-18 16:02:58 i Allmänt

.. men ingen kan köpa livet.
Man måste få bestäma över sitt eget liv. Och ska man till toppen av t.ex. karriärstegen, då är det jobba som gäller. Jag vet om det och jag tycker synd om folk som tror att dom kan glida in på ett bananskal och glassa runt lite. Jag vet ju inte så mycket om arbetslivet, men jag tror inte det funkar så. Klart att man har olika lätt för olika saker, me ska man komma någon vart så vill det nog till att man jobbar. Ni ska ju inte inbilla er att bara för att man har en gård i släken så är det lugnt. Har man växt upp på en gård så är det klart att man har väl lite i bakfickan, men åandra sidan så är ju allt relativt.

Jag har så mycket i skallen just nu. Skulle kunna skriva hur många A4 som helst, det ska jag dock skona er ifrån, men allt med gymnasievalen, vänner, skolan, min tonårssvacka, allt!

Jag var ju på duve igår och kollade på sam, nv och es musik. Vi snacka ganska mycket med en ekonomilärare på sam och om jag ska gå sam så ska jag gå ekonomi. Jag tycker det är kul med pengar och lite ekonomi har man alltid nytta av tror jag. Jag vill dock inte plugga i all evighet. Jag vill gå gymnasiet, jobba lite och sen när jag har kommit på vad jag vill syssla med, då kan jag ju plugga mer. Sam verkade ok,
Musik verkade kul! Fatta kul att sjunga och spela geonom tre år. Fast då måste man ju plugga vidare, vem vill anställa en person som bara gått estet? Marknaden är ju sannerligen inte så stor.
Energi tjänar man pengar på, man får använda kroppen och det är nog oxå ganska kul. Jag är tveksam, eller nej, jag vet inte. Jag vet inte alls. Det är lite jobbigt för om man har en liten koll på vad man vill gå så kan man ju anpassa betyden därefter. Jag har ju inte en susning så jag pluggar så mycket jag kan. Har inte tid men så mkt annat. Amanda sa det idag att hon komemr hem, pluggar, äter och lägger sig. typ. Och visst känner jag igen mig. 
Så kan ni gissa vad jag ska göra nu? Plugga biologi? ne, inte alls. //H


tänkte göra ett album på facebook från sommarsemestern. gjorde ett från vinter ju //H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-11-19 07:16:15

Om man har tur hinnar man väl klämma in en tekväll då och då... Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela