J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

vill ha ett svar, vill veta vem fan jag försöker va..

Publicerad 2009-03-16 22:00:08 i Allmänt

lyssnar på Hope and glory- akustisk version. den är jättebra! när saker och ting går lite saktare än vanligt, då upptäcker man att det faktiskt kanske finns en mening med saker och ting. till exempel den här låten. texten är ju bra, men man tänler inte på det så mkt när det går fort. då är det mest show som gäller. nu kan man tänka efter lite. det är skönt. ibland är det sånt man behöver, ibland är det sånt man inte behöver. tur det finns av båda.


i  helgen var det konfa.läger. det var ganska kul. det kuligaste var när vi inte sov någe. första natten satt vi uppe och vänta på att få duscha. haha.. jo, då. man är inte roligare än man gör sig. vi hoppade ut genom fönstret för att inte ledarna skulle upptäcka oss. sedan satt vi uppe på loftet och, ja, vad gjorde vi? prata, höll oss vakna. det var en lång natt! dom sista timmarna var roligast, vi gick till kapellet och tittade på ett ljus. då var jag trött! sedan gick vi upp på loftet och skratta åt lite allt möjligt. vi var i köket några svängar oxå. hittade en laddad råttfälla, köttfärs utan lock och bröd. haha, dane var hungrig, mkt hungrig. mackan försvann fort. det varmjätteskönt att duscha så man vakna lite.
på dagen efter skulle vi prata om kärlek i kapellet. och jag somna. dom hade lagt ut madrasser på golvet och där sov jag gott. men när jag vakna, det var jätteläskigt! jag visste inte var jag var. panik för en sekund där.
skulle kunna skriva mkt mkt mer, men det får räcka för de här gången..

pappa hämtade mig med Corvetten. den nya! vi åkte runt läppe och oj oj oj vad den axxar snabbt. på grand sporten så gasar man och gasar och sedan är man uppe i 200 blås. men här, asså, poff sa det och så var man där! kanske inte borde skriva det där.. helt otroligt att det funkar! det är ju en z06 och när pappa sa att det var deras tävlings bil då började man fatta att det fanns lite undet huven. men något sådant kunde jag inte föreställa mig! och det låter inte ens som att det är jobbigt, brummar lite extra, så där härligt. men det låter ju inte ansträngande. ballt, det där. att man kan bygga en sådan powerfull maskin och att den håller. och det är endå bara en liten corvette på 600 hp. tänk er en top fuel. dom kör ju 500 km/h på drygt 400 meter. en top fuel går från o-300 på tre sek, eller någe sådant. det ät ruggigt! pappa har åkt med i en dubbeldragster och han sa att när den axxar så käns det som att motorn ska köra över en. man sitter så slimmad in i sätet. DEt är ballt om något! 

´´desto längre man väntar, desto mognare blir smaken på ett vin.´´ det får avsluta detta inlägg och pusssss! 
p.s mamma är i paris och hon ringde nyss, hon är på Tina Turner Konsert.. jag är avvis! älskar dig mamma och sakna dig! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela