J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Tid är pengar, men jag har inte bråttom.

Publicerad 2009-12-24 23:35:48 i Allmänt

Jag ska berätta för er att vinglas är inte helt enkla att rengöra! Nu mer kör vi med IKEA's, vi har jättefina från Orrefors, kan ni gissa vart de står? Inte i skåpet och samlar dam iaf, nej då inte. *host* Jag fattar att mamma inte vill att de ska gå sönder, men varför köpte vi dom om vi inte ska använda dom?! Jag har druckit ur dom i kanske tre gånger, what's the point lixom? Det om något är ju att bränna upp naturens resurser in tha air!
De är fina, visst, men jag tycker vi borde använde de mer bara.

Josefines tips inför diskning av kristallglas. ( eller andra finglas )
tips 1: Använd rejält med diskmedel ( gärna svanenmärk eller så, typ Grumme ) så det skummar mkt. Vet inte om det är bra för något, men det är mkt roligare att diska med mkt skumm!

tips 2: Diska med varmt vatten, har glaset fot, glöm ej den delen. Börja med kupan, så man kan hålla i den fortfarande smutsiga foten och sedan går man ner till skaftet och sist tar man foten.

Tips 3: Toppen över i, det som gör glasen riktigt shajjni- skölj med kallt vatten. Vet inte varför det ska bli bättre, men det tror jag det blir. Och dessutom så känns det bra att diska i flera moment, känns bättre.

När dom är sköljda med det kalla vattnet, ställ de uppochned på en någorlunda torr handduk. Tänk inte ens tanken på att handtorka dem, det orkar ingen. Inte 15 glas, nej. Har man bara två glas kan man ju handtorka dem, använd en trasa som inte fäller. 
           
            Lycka till! //H
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela