J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

riktigt flitig idag!

Publicerad 2009-12-26 19:07:33 i Allmänt

Det blev ingen joggingtur på morgonen, det blev en längdskid-tur ist. ( ! ) Det gick sissodär, men det var faktiskt ganska kul. Även om jag kommer hålla mig till utförs hedanefter...
Vi ( Jag på skidor, mor och syster på spark ( det är inte helt lätt att varken åka spark eller skidor ska jag säga! ) hälsade på en gammal risig Amason ( stavas det med z?.. ) Visste inte vem som satt i eller så, hälsade bara, dels för att vi bor i Österåker och här hälsar man och dels för att det var en f.d. fin bil. Bilen åkte en bit, sedan vände den. Då gick min tankeverksamhet på helvarv! Försökte klura ut men det var, jag hade mina aningar.. ;) och mkt riktigt så visade det sig vara två killar som var med på Ålandsbåten. Jag ville nog helst av allt springa därifrån, lite svårt med tanke på vad jag hade på fötterna! Även om det tar emot, så kan jag tänka mig att jag var nog en ganska rolig syn. Pannband, håret var överallt, förutom i hårsnodden, smutsig träningsoverall, tjock halsduk virad ett flertal varv runt både huvet och halsen. + ett osminkat, grådassigt face. Men, vad gör man inte för att behålla grannfriden? ( Vi sa de klassiska - hej, allt bra?- - jo, tack, själv? sedan åkte jag, Fredde fick föra samtalet vidare, men jag ville bara bort )
När jag kom hem kollade jag i en gammal kista mamma har i garaget, skulle kolla efter skidfodral, men ist. hittade jag ett par vantar. blå/vita, stickade, jättesköna!

annars har dagen gått åt till städning av källare, vill man byta rum måste man först stöka undan all bråte från rummet, den bråten ska ju ta vägen någon stans- detta leder så småning om till en ren och fin källare med röd rutigt hyllpapper och syltburkar på rad. Ska bara trixa lite till, sen är källaren klar, då kan jag börja med ett annat rum där syltburkarna står förtillfället, vad som händer efter det skriver jag inte nu. Jag passade även på att köra lite fyrhjuling ( Honda Forman 500 kb ) det var kul! jag var emun mot snön som singlade ner, jag hade nämligen både mössa, vantar, tjock jacka och skidglasögon. tjusigt värre! Mådde som en kung, sladda runt i snön, helt utan att frysa det minsta lilla. Löööv it! ;) 

Har även sytt klänningstyg. Gick bra, snart klar. 
 ha de! //H 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-12-27 00:18:32

Vem från båten?`(H)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela