J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Tallrikar av gjutjärn är tunga, men ack så vackra!

Publicerad 2011-07-20 00:21:35 i Allmänt

Det gick bra. Till och med riktigt bra om ni frågar mig.
Tommy ( han jag jobbade med ikväll ) sa att det förmodligen inte skulle komma så många, det var bara en familj som bodde på hotellet som var bokade. Rackarns så fel det var! Det var full rulle mest hela tiden. Och det var kul!
För er som inte vet så kan jag dra lite fakta om vad jag gör här nere i Smålandet.
- Jobbar som servitris på min mosters och hennes mans världshus.
- Världshuset har en restaurang som är öppen för allmänheten, alltså inte bara hotellgästerna.
- Jag har mest jobbat i lunchserveringen, det ser ut som vilken ( nja, lite finare ) vägkrog som helst. Man beställer mat, betalar, går och sätter sig sen kommer vi ut med krubbet.
-På kvällen öppnar ''Bulls Steakhouse''. Det är precis vad det låter som, ett steakhouse. Blodiga biffar eller saftiga burgare. Där är det bordsservering som gäller. Det är den stora skillnaden mot lunchrestaurangen.
I morgon jobbar jag på lunchen. Ja, det ska bli kul!
Här är en länk till världshusets hemsida.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela