J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Resten var NAJJS

Publicerad 2010-04-21 23:36:20 i Allmänt

Becca och jag fick oss en rejäl tur med Lisa, vi skulle rida och Becca var inte helt säker på vägen. Fram kom vi tillslut och hej vad det gick sen! :) Hästen jag hade var jättepigg och hade lite svårt för skritt, men hon var liten så det gjorde inte så mkt. Det var kul.
Islandshästar kan ju som bekant tölta, vilket jag skulle prova på. Det gick inge vidare måste jag erkänna. Jag vet ju inte hur det känns, eftersom jag aldrig gjort det, och så vet jag ju inte exakt hur man ska göra ''tölt-hjälpen'', vart skänkeln ska vara och så, nej, det blev ingen tölt för min del.

Gud, ( om man nu tror det honom ) vaknade på fel sida idag, det ända som gick helt utan problem var ärendet till apoteket, annars var det alltid något som blev fel.
Orienteringen
Hittandet till hästarna
Lisa

Lisa: Hon krånglade lite igår, men inte så mkt. Idag var det värre. Det gick hela vägen till Lyttersta, till Becca och sen började hon krångla. Kopplingen lät som f*n och det var ganska så rejält jobbigt att peta i ettan, men vi kom både dit och hem. När jag skulle ut från Amandas utfart ville inte ettan i, det tog några sek mer än väntat, men det här är piken av Lisa-problemet: När jag hade svängt av från vägen och in på gårdsplan skulle jag växla ner, då går det inte att få i varken ettan, tvåan, trean eller fyran. Jag kan backa.
Även fast jag är Josefine Hultgren så pallar jag inte för hur mkt som helst. Jag grät en skvätt i min ensamhet och sedan skulle jag back in den i car-porten. Det är klart som fan him self att min plats är upptagen! Jag grät lite till och ställde den utan tak. Mamma och pappa var på kontoret, jag gick dit. Pappa frågade om det spökade, skulle jag sagt något skulle min röst dränkts i tårar, så jag låtsades att jag blivit skjuten och föll ner på golvet och grät/skrattade.

Men jag har en av världens bästa pappor! Nu är Lisa och jag ett team igen! ( vi fick backa in henne på lyften )

Dagen till ära har det både fallit vatten, hagel och snö från himmlen.
Sov så fucking gott//H

ps. Självklart vann DIF tillråga på allt. ds.

ps2. men Amanda ringde som en räddare i nöden och bjussa på både smarrig soppa och sig själv! :D ds.

ps3. förlåt för ett mkt långt inlägg. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela