J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

medans naglarna torkar..

Publicerad 2009-05-10 21:34:19 i Allmänt

kan man ju passa på att blogga lite om min helg.
först och främst vill jag säja att ibland gillar jag min syster och ibland inte. idag, när alla gäster hade åkt hem, då satt frdee och kolla på tv. det var disk överallt, matrester, mat som skulle in i kylen, glas som skulle torkas, bord som skulle flyttas, you name it! och hon kollar på tv. fatta om jag blir lite lack ibland. jag skulle flytta på ett bord och bad att hon skulle komma och hjälpa till. ´´ aa, vänta lite.´´ säjer hon då. jag väntade lite, sen sa jag till henne igen. inte kom hon då heller. hon är sååååå lat!!!!!! fy fan vad jag inte ska hjäpa henne nästa gång.! ( veet, låter bransligt, men annars fattar hon ju inte! )
nog om henne, hon är inte värld mer.
det gick jättebra på konfan! fast vi missade en grej. vi bestämmde att vi skulle vissla i mellanspelet på tears in heaven. det lät jättefint  när vi öva, men vi glömmde bort! synd synd. annars gick allt enligt planen. jag drack ur kalken, var inte riktigt beredd på att det skulle komma så mycket, trodde bara man skulle smutta lite typ. men det var, gott kanske är fel ord, men det var inte äkligt.
pappa och jag åkte lite i vetten innan vi åkte hem = KUL!
när vi kom hem stod borden dukade och mumms vad gott allting var! =D
när jag kom ner från mitt rum, innan vi skulle åka. då frågade chatty om jag inte skulle ha klänning. nej, det sa jag att jag inte skulle ha. ( kommer man ner i shorts och väst, är det väl självklart att man inta ska ha klänning, eller? ) hon tyckte det var lite konstigt och sa igen att; nej,men ska du inte ha en vit klänning ändå? ( hon sa att det jag hade var fint ...) ni fattar grejjen, hon undra om jag inte skulle ha klänning, som att det var en självklarhet liksom. sedan när hon skulle skjutsa ner mig till kyrkan sa hon: jag hade vita jeans på min konfa. ..
så humor har jag.
det bästa med stora fester är nästan att det blir ofta mkt mat över. hillan sa att det nästan är godast dagen efter. och visst kan jag hålla med. det är himmla gött och plocka runt lite i kylen. en ostbit, en oliv, lite skinka, en brödbit, sallad, någon sås, pasta, potatis. mumms!!!    inte särskillt bra för figuren, men oj vad smaklökarna sjunger av lycka. det finns en skillnad på mig och min syster, jag tränar för att komma i god kondition, hon tränar för att kunna äta onyttigt. smaken är som baken. 
jag fick ett present kort från morfar och ett av hillan, på afärer i Vrigstad. det betyder att vi måste åka dit snart. KUL! förmodligen vid kristi himmelfärds dag. passar ju bra med alla klämmdagar. missar nog en och en annan kul fest, tyvärr, vi får se vi får se. 
förut sa jag att jag inte tyckte om att festa, att det inte var så kul. men jag tror jag har ändrat mig, det kan nog va kul, med rätt personer och rätt tillfälle. visst kan jag tänka mig att röja dansgolven oxå, men då kanske jag behöver hjälp av lite annat än vatten. ( ta det lugnt hillan om du läser, jag ska inte däcka ihop på okänd ort, jag looovar.)  
nu ska jag soooova, puss och godnatt på er alla! eller, hur många läser igentigen min blogg? undra om det finns någon form av statistik? jaja, det löser vi en annan gång. GOD NATT!!! //H

Kommentarer

Postat av: Amanda Gustafsson

Publicerad 2009-05-12 20:51:01

jag lusläser hela tiden! :D du får inte sluta blogga!!! :O och jag lämnar alltid såna här irriterande kommentarer också, förlåt..

Postat av: monica stenervik

Publicerad 2009-05-21 17:27:29

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-21 17:28:52

ta det lugnt med drickat, jag tycker att det var nyss du döptes, hu vad tiden går vi syns i morron, puss från moster mona

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela