J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Jag hann inte går.

Publicerad 2009-12-15 22:12:55 i Allmänt

Igår hade jag NO prov som sagt, det gick JÄTTEBRA! MVG, jag blev på allvar jätteförvånad. och glad så klart! Tyck jag är konstig, gör det, men kemi är ju kul! Synd att jag insåg det kvällen innan prov-dagen, men man kan ju inte få allt säger de som vet. Eller, nja, nästan allt kan man faktiskt få. Man kan inte ge upp om inte får det på en gång, våga hoppa! ( haha, poetiskt och SANT!! )

Vi var ju som bekant i huvudstaden idag, Bullshit city säger pappa vet inte varför. Vi var på riksdagen och kollade. Blev guidade av en kvinna från Vingåker ( ! ) och Amanda, jag har oxå haft Peter i skolan! =) Hon, guiden, sa att man faktiskt kan komma från Vingåker, utbilda sig till undersköterska och sedan bli politiker och sitta med i riksdagen. Det finns fortfarande hopp, eller vad var budskapet? ( Vem har sagt att jag ska lägga ner alla underbara tankar bara för att jag kommer från Vingåker? Jag har HELA VÄRLDEN TILL MITT FÖRFOGANDE )

I riksdagshuset har dom ett rum med konst enbart skapad av kvinnor. ''Kvinnorummet'' kallas det. Fy fan vilken dålig idé. Dom hade kommit på att all konst i det huset vad antingen skapad av män eller så föreställde den en eller flera män, ''så kan vi ju inte ha det,'' tänkte dom. ''Vi gör ETT rum där kvinorna kan va.'' Tillåt mig utbrista: W-H-A-T?????? Männen har ett mega stort HUS, kvinnorna fick nöja sig med ETT RUM. Kan ni tänka er hur jämnställdhet-vågen ser ut i mitt tycke? I männens vågskål ligger det en stor fet hög med hårt bukfett. I kvinnornas skål rinner det runt lite underhudsfett. Hajar ni?
Jag vill inte se jämnlikhetsfrågan som en våg. Jag vill att alla ska sammlas i mitten, jag vill att det ska va en självklarhet.


bild från Sierra Nevada. Det snöar!wiiiiiii!! =)))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela