J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

dagen i almänhet

Publicerad 2009-08-30 22:03:18 i Allmänt

idag har jag käkat scones, städat, badat och gjort läxa. vi ska på bröllop nästa helg och då är det lite folk som ska sova hos oss så vi ar städat undan all gammal skit ( = trökat ni den nån annanstans ) och helt plötsilgt så ser man det fina golvet igen, inte illa va? ;-) jag har bara varit på mor och fars bröllop och då var jag så liten så jag kommer bara ihåg att fredde och jag klätrade på knäbänken och åt äpple.^^ det ska bli kul! jag vet nästan helt vad jag ska ha på mig. lutar åt blommig klännig och espandrillos. blir nog bra ska du se.
efter det klassiska formel 1 loppet så kom paulina, ing-lill och johnny på besök. vi badade och fika. vi skulle fixa varm choklad och när vi mjölken var på uppvärming så delade den på sig. precis som när den står lite för länge i kylen, det blir klumpar och så. det bliv så när vi värmde den! fast då låtsades jag att jag gjorde ost! mm, inte alls svårt. nu står det en vi massa i kylen som jag tänker äta på macka imorrn. salta och peppra lite, för det smakade jättemkt mjölk! vi får väl se om jag får ont i magen eller inte.
på tal om mat, jag tror jag ska testlaga min meny imorrn. förrätt: rårakor med turkist yhogurt, rödlök och stenbitsrom, varmrätt: lime marinerad hokifilé med skagen och pakrika ris och till efterrätt har jag inte bestämt om jag ska göra ostkaka eller äppelkaka. jag försöker hålla lite på den svenska maten som så många glömmer bort! så jag borde byta ut hokin mot torks eller så, men jag ska kolla lite priser och så innan jag bestämer mig. 

jag har lite lätt panik inför planeringen av idrottslektion, för ett mvg ska man ha med musik och har man chansen så vill man ju inte sumpa den! det är visserligen långt kvar tills planeringen ska va inne ( v.38 ) men jag har sån idétorka! hoppas jag vaknar upp och har det i skallen, planerat in i minsta detalj. ^^ 
 ska nog knyta mig nu.. sov sött och vakna tört! //H 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela