J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Bella och jag

Publicerad 2011-03-01 22:07:10 i Allmänt

Jag red i kväll. Hästkraken är missbildad, säkert! Hon lutar framåt, förkorta framben förmodligen, något fel är det. Om hon skulle vara människa skulle hon ha svårt att gå, kanske ha en jättesula i ena skon. Det känns som att hon ska trilla framåt om man kortar upp halsen på henne. Jobbigt? Ja, något, med tanke på att man vill ha hästen lite alert och uppåt. Och jag har skavsår i det allra heligaste. Undrar varför man tillverkar en sådan sadel, den är hemsk. Vi får väl hoppas att någon tycker om den.
Marie sa att det såg bra ut, så jag litar på henne, det är ju trots allt hon som är utbildad. Allt är ju relativt, men med de förutsättningarna så gick det nog inte så dåligt ändå. Och gjorde det det, får man se det från den ljusa sidan: Det kan bara bli bättre!
Nu ska jag sova, det har jag längtat efter ända sedan i eftermiddags. //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela