J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Kokostoppar

Publicerad 2011-01-05 11:33:59 i Allmänt

50 gram smör
2 ägg
1 deciliterliter socker
200 gram kokos
Smält smöret. Det står ofta i recept att man ska låta smöret svalna, men det har jag ingen lust att göra, så jag struntar i det. Simpel as that!
Rör ihop de båda äggen med sockret, vispa inte.
Sedan i med kokosen
Och det varma smälta smöret.
Sen blandar man ihop allting och låter det svälla i 10 min
Under tiden kokosen svällde gurkglade jag saltvatten för min onda hals, diskade och gullade med Hamlet
Upp på plåtar, försök att få till lite toppar. Annars är det ju inte kokostoppar vi gör, då är det snarare kokoskullar.
Skjuts in i ugnen på 175° i 10-15 min. Sen är det klart!
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela