J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Ge mig nåt som jag vill ha!

Publicerad 2010-03-21 21:49:32 i Allmänt

Biltema är en konstig affär. Hur mkt prylar som helst, överallt!
Jag blev besviken, trodde de skulle finnas mer 'kul'' grejer, roliga grejer att piffa upp bilen med, typ. De hade allt annat förutom piff-prylar och bromsskivor till en Duette -65. De hade ett fotreglage till hel/halvljuset, men inte bromsskivor, DET tycker jag är underligt. Hur många bilar nuförtiden har knapp på golvet till ljuset om jag får fråga!?

Kvällens timmar har lagts på Lisa, jag har tagit bort det gamla ljusreglaget ( är inte säker på om det heter ljusreglage, men det är iaf. en knapp som man trycker på så får man hel resp. halvljus. ) och konstaterat att jag behöver hjälp med att sätta i det nya. Det är tre stycken kablar som ska in i ett hål och klämmas fast. I det gamla reglaget var det bara att sticka in kablarna, nu är det lite krångligare. Hålen är aningens små, kablarna är aningens korta och jag är aningens osäker på man man kan sitta i Lisa när hon är upphängd i lyften. Jag satt lite försiktigt i mitten, men så fort jag vände på mig kändes det som bakdelen skulle drösa i backen, så jag gick ur.

Försökte även montera radion, men hålet i Lisa är 1.5 mm för litet, det går inte att pressa in den heller, metall mot metall är inte riktigt tuff kamp ska jag säga er!

Har tvättat gummiemattorna och lite golvmatta oxå, skulle prova en ny skumborttagning, den funka bra. =) Det är kul att tvätta bilar, både invändigt och utvändigt, oj, jag som skulle bli rik.. haha, tänk om jag jobbar på en biltvätt om 20 år! //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela