J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

tittar på surreal life, man kan göra tv om ALLT!

Publicerad 2009-10-06 16:08:05 i Allmänt

                        idag ska jag rida, och det ska bli sååå kul! markarbete med freja.
för att alla ska förstå min blogg, med alla ord och så har jag gjort en liten ordlista inom häst-bubblan. 
                                                   
            dressyr : motsatsen till hoppning
            markarbete : man har dressyr med lite småhinder och så
            hoppning : man hoppar över hinder, rätt och slätt
            hakkamor : istället för ett bett, har dom tex vargtänder så gör det ont om man knör in en metallbit i käften, hakken sitter runt om nosen. 
            bett : metallen man kör in i munnen på hästen. som en pinne, kan se lite olika ut.
           vargtänder : som våra visdomständer kan man säga, som små alptoppar längst bak i munnen, där bettet ligger.
           benskydd : skydd man sätter längst ner på benet, vid knölen, ovan för hoven. om hästens hovar peker utåt istället för rakt fram kan det va bra att ha skydd annars slår hästen ihop benen när den går, inte bra. 
är det något som fattas kan ni ju alltid höra av er! 

nu kommer benny och vill kela. på tal om katter, jag tror flora spricker snart. det ser ut som hon är jättefet när hon sitter ner. ganksa komiskt faktiskt. 
tekvällen var super! jag gillar våra måndagar. fast jag har alltid en förmåga att äta så jag storknar, först på lunchen direkt efter har vi hk. det är ju som gjort för att bli smällfet! på tal om det så har jag kommit på att nu när fotbollen har ett litet upphåll, då kan jag ju passa på att gymma lite! man kan ju köpa ett månadskort. i mina öron låter det som en bra idé. så känner jag ju om jag saknar fotbollen oxå, det är ju bra. 
jag har börjat läsa bitter fittan. har inte hunnit så långt än, men so far so good som dom säger over there. don't u just love svengelska? xD
    nu ska jag facebooka och läsa bloggar. //H
ps. är det någon som har tips på hur man kan fixa snabba cash? förresten, den boken vill jag läsa! ds             

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela