J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

nu har mamma tröttnat på att bli runtvisad.. så hon plockar ut diskmaskinen istället

Publicerad 2009-10-18 20:03:56 i Allmänt

på tal om diskmaskiner. igår snabb kollade jag på postkodlotteriet eller var det nu heter, då var den en mormor som vann 11 miljoner. då frågade dom hennes barnbarn som var ca 15 år vad han tyckte dom skulle göra med pengarna. köpa en diskmaskin, var hans svar. lite komiskt så där.

både idag och igår har det varit fullrulle kan man säga. igår hjälpte jag pappa i stallet på morgonen, sedan plöjde vi! ( återkommer om det.. ) sedan åkte mamma och jag till duve, där var det sm i dans. värsta coolt!
tillbaka till plöjandet: det var kul! jo, faktiskt. kan man inte tro, huska runt i en traktor, men det är lite mer än bara så kan jag meddela. man ska hålla koll så inte bladen går för djupt, man ska styra, vilket inte är helt lätt! ( det går inte så bra att låta GPS:en köra när man plogar, orkar inte berätta varför. sen ska plogen upp och ner i rätta ögonblicket. lite småplilligt, det där. jag inser att det låter väldigt inte coolt, men vad ska jag säga? så är jag! :)
på sm:et kom vi just när dom dansade sista danserna, men det gjorde inget, för ojojoj vad kul det var att titta på alla. det var helt sjukt hur dom ser ut, klänningar som trotsade det mesta, smink som jag omöjligt skulle kunna bära ( jag skulle se otroligt trött ut. mina ögonlock skulle inte orka med ) håruppsättningar som oxå trotsade mr newton. helt sjukt! fast väldigt ballt att titta på. skulle jag gärna göra om! :) jag såg hon tanten i let's dance, hon med ljust hår i juryn och Durmat Klemenjör, så uttalas det ialf. det ni!

idag var det km. det var KUL! lite jobbigt när man ska dela häst med någon, alla virrar runt och ingen vet ientligen inte någon alls men på någon konstigt sätt lyckas alla göra någorlund rätt och ha så kul som möjligt.
jag hade omega, han lystande nästan inget alls på hörger! helt sjukt. det spelade ingen roll vad jag gjorde, han ignorerade det, inte totalt för jag lyckades ju vända till höger med, men det var jobbigt. nu till min runda: han var väldigt het, fast det var bara kul! :) fel galopp några gånger, lyckades inte ändra varenda, men nästan. allt gick bra, tills jag kom till mål. det var meningen att om man har kommit runt utan fel, då ska man hoppa omhoppningen direkt, men jag trodde vi rev på första, så jag struntade i omhoppningen. jag la en volt, all banpersonal kollade lite konstigt på mig, sedan sa lotta någon ( hon jag var på ridläger hos, hon var inne på banan. ) hon sa något som jag inte hörde, så jag frågade om jag skulle göra omhoppnignen med. ja, det skulle jag tydligen. så vi gjorde den. jag visste ju att jag inte skulle klara, eftersom man inte får göra någon volt, så jag gav väl inte 100% på de sista. himla synd att jag inte visste, då skulle jag kanske kunnat placera mig. om inte becca skulle varit med och jag skulle gjort rätt, skulle jag defenetivt placerat mig. men så kan det gå. ( becca kom 2:a. GARTTIS! hon fick en VRF tröja. ) 
vi stannade kvar och kollade klart på hela tävlingen, det var kul. både viktor, daniel och frida var där, så det var kul att ses. även om jag bara sa hej, men endå! ( viktor är instruktör, danne var med på ridlägret, fida med. lotta som var på banan, är fidas mamma. hänger ni med? ;)  ebba lindgren var oxå där, hon är så söt! och hon verkar så jordnära fast hon bara går i 6:an. det är hon och hennes hästar. jag menar inte att hon inte har några vänner, inte alls! men vissa tjejer i den åldern har ju en tendens att ha lite för höga tankar om sig själva, om man får uttrycka sig så. men inte ebba, gillar det skarp! :) 

dagen är ju inte slut än, men man kan säga att den slutade med poolstädning. nu är den ren och fin inför kommande skridskosesong! ;) fatta ballt om man kan ha lamoprna tända på vintern. 

jo,  just det. en sak till som var sista tuchen för vintern, pappa och jag tog sista rundan med den blå vetten. pappa säger att han motionerar den blåe. ja, något ska ju motioneras, även om det skulle va bättre att motionera pappa.. men man kan ju inte få allt här i världen! 

nu ska jag duscha, fast jag skulle gärna låta bli. orkar inte. men det är för mina medmänniskorns skull. var tacksamma! sov sött! //H 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela