J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Vissa söker lycka, andra söker...

Publicerad 2012-01-07 01:25:25 i Allmänt

...kaffe. Drack gott kaffe också. Det är sören inte lätt att hitta! På konditori ( tjusigt ord !! ) väljer jag latte före kaffet för att kaffet sällan presterar som det borde göra. Då blir det bättre med mjölk, så är det bara. Drack dock gott kaffe på kafé här om dagen, men det var undantaget som skiljer regeln eller vad man brukar säga.
Har hört mycket om konditori-livet i Wien på senaste tiden. Frågade kära mor om vi inte kunde åka dit bara för att gå på konditori och dricka dögott kaffe och äta finfina bakelser hela långa dagarna. -''Hur ska det gå till? Både du och pappa klättrar ju på väggarna om ni sitter still en hel dag.''
Ok, när jag hittat 20 bra böcker jag vill läsa ska jag åka till Wien och dricka kaffe. ( för just nu har jag inte en endaste lite bok jag vill läsa. Hittar nada! Varken i bokhyllan eller på bibblan )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela