J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Grattis mamma

Publicerad 2011-09-18 12:42:37 i Allmänt

Igår fyllde mamma. Då åt vi biffstek av hjort, kulpotatis och trattkantarellsås. Köttet var perfekt. 100%. Röd, nästan rå i mitten, men bara nästan. Perfektion.
Mamma har fått en ny hobby, plocka svamp. Korg efter korg och jag var rädd att drömma om svamp så mkt som vi rensade igår. ''Men det är gott att ha i vinter.'' Sant.
Nu ska jag göra Pasta al fungio ( pasta med svamp ) och steka goda korvar.
När jag blir rik ska jag öppna en liten restaurang med gott viltkött där det är förbjudet att be om welldone, egenodlad potatis, goda viner och tung choklad till dessert. Eller pluffig mascarpone med bär. Eller både och. Och så ska allt vara svindyrt och genuint. Och så ska jag tjäna massor med pengar även fast jag inte är där hela tiden. Personalen ska vara fint klädda, använda rakvatten, vara nyrakade, ha håret i hästsvans och vara jättenöjda med sitt jobb.
Men det får som sagt bli när jag blivit rik.
Här kommer det ingen bild. Min mor vill nämligen inte vara med på bild ute i cyberspace. Vilket är egentligen helt logiskt.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela