J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Tid att minska sig och vidga vyerna

Publicerad 2011-10-23 20:51:00 i Allmänt

&Om man bor granne med hästar och hästarnas ägare, då får man gå in i hagen och hälsa. Men man måste fråga först, samma med hundar. Gå inte fram till en främmande hund innan du frågat ägaren. Shiiiit vad bra jag skulle passa på P3! Public service så det förslår.
Jag gick in
-
-
Jag kan liksom inte låta bli. Gulla lite, titta lite, känna lite, njuta massor, ja ni förstår.
Det är nästan lite för bra för att vara sant. Och jag har full förståelse om ni tycker det är dödens tråkigt att titta på hästar, men jag som gillar liven får en liten kick var enda gång jag tänker på det.
Sen kom Birka med. Tunnan på ben. Hon var lite tjurig idag, ville inte alls vara med. De små små luddiga öronen bakåt, de små små varma och goa näsborrarna uppspärrade och luggen som var liiite för lång.
Hon fortsatte att äta. Hennes favorit sysselsättning om jag får gissa. Förutom att gå ut i skogen och promenera, det tycker hon också är förskräckligt kul.
Jag gick en sväng i skogen för att filosofera och sjunga.
Sen traskade jag ner till sjön och satte mig precis så nära som man kan komma vattnet utan att vara däri.
Det var fint. Också nästan för fint för att vara sant.
lt;div>Sånt här läser man om i böcker och tidningar för livsfilosofer. Och jag vet inte hur jag ska säga det så det låter trovärdigt, men ni får helt enkelt lita på mig.
Det är verkligen avslappning för mig att sitta där nere. Med mig själv. Varning för mespoesi men; Att höra vattnet som kluckar mot stenarna får liksom spänningarna att spännas ut och de instängda tankarna att fladdra iväg.
Det är sant.
Jag gillar att prata med mig själv ibland, jag får oftast rätt så goda och vettiga svar.
Och då får man liksom ut det som finns inne i som vill ut, men som man inte riktigt vill dela med resten av världen för då kommer man förmodligen bli stämplad som den idiot man egentligen är.
Och när jag kom hem hjälpte jag mor och far att kratta lite löv, sen klättrade jag i träd och hittade kanske ett nytt ställe för stunder som kräver sin plats. Varför slutade man klättra i träd? Och innan jag gick in hoppade jag ner i en lövhög. Jag ville liksom inte gå in och göra det som jag skulle göra. Det var för fint ute. Men ibland får man göra saker man inte vill göra så jag gick in och gjorde det jag skulle göra.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela