J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Inte bli tagen på allvar. I go BANANA!

Publicerad 2011-10-20 21:42:47 i Allmänt

Igår snackade vår rektor med oss i mattegruppen. Om extra stöd och sånt där.
Jag frågade honom varför vi inte läste matte A på en termin och Matte B på två. ( Nu läser vi A på 2 och B på 1, vilket är helt idiotiskt eftersom A i princip är repetion och B nästan bara nya saker. ) Då börjar gubben ( sorry, men så mkt gillar jag honom nu. Jag skulle gärna skriva något riktigt hemskt, men jag är snäll så jag låter bli. ) snacka om den nya gymnasiereformen, hur den var uppbyggd och bla bla bla. MEN FRÅGADE JAG OM DET ELLER?!
Och när jag påpekade det, att det inte spelar oss någon roll hur det nya systemet fungerar, eftersom vi är stuck med det gamla, då pratade han i mun och avbröt mig. Då blev jag så arg så jag trodde att jag skulle explodera. Respektlöst. Och det visar verkligen hur liiite han bryr sig om oss elever. Det är för sjuttan gubbar vi som ser till så han får jobb, lyssna på oss.
Nästa gång jag inte får ett svar på en fråga jag frågar honom och han snackar framför en grupp ska jag sätta på Krossa alla fönster på högsta volym och sjunga med så högt jag bara kan. Tills han ger mig ett svar. Han kommer hata mig om jag gör det. Dels för att jag inte är tyst när han pratar och dels för att han inser hur rätt jag har. ( Jag låter som en fett jobbig människa nu, men suck it up )
Det är så typiskt att inte få ett svar. Det känns som att ju högre lön man får, desto mindre rakt fram blir man. Och desto luddigare svar får man.
Och angående det där med hatet så är det rätt så ömsesidigt.
Nu ska jag sova och drömma om att dra bort rektorns tånaglar och hälla salt i såren. Eller nej, det är han inte värd.
//H

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-10-20 23:24:42

Glöm inte att pierca tårna på honom while you´re at it liksom!

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-10-21 02:42:29

Jag tror det beror lite på att du behöver ju inte läsa Matte B, det är ju självvalt. Då kan de liksom inte kräva att folk ska klara av en 100 poängs kurs på endast en termin eftersom eran linje ska vara lite mer ett alternativ till den teoretiska skolan.Dessutom är Matte A en 100-poängskurs och matte B bara 50 poäng...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela