J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Om musik

Publicerad 2011-11-24 20:34:37 i Allmänt

Idag nynnade Fredrik och jag på Just i dag är jag stark och tog i så vi nästan sprack med rörtången.
Han är cool, man tror liksom inte att han ska lyssna på Hoffmaestro och Maskinen. Det känns som att det inte är sådan musik 35-åriga rörisar brukar lyssna på.

Jag lyssnar väldigt mycket på, ok det är det enda jag lyssnar på nu faktiskt, I hennes sovrum med Imperiet. ( eftersom mitt internet är way to segt så orkar jag inte googla upp den bästa versionen, tog första bästa. )
I morse så lyssnade jag när jag borstade tänderna i sängen, som vanligt, och så PANG så förstod jag lite mer av vad låten handlar om. Den handlar om en pantad brud som han råkar tycka om så där lugnt och extremt mycket.
Han frågar massa saker och hon vet inte svaret. Hon verkar inte veta något alls egentligen. Och sen säger han att han visar henne snön, då säger hon att sommaren är svår i år.
Alltså: Hon begriper inte att det är vinter, men han gillar henne ändå och det tycker jag bara är ännu finare än massa annat.
''I Marias ögon finns en värld, inget är förbjudet där.'' - Det är också mycket bra komponerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela