J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Glade Huddik? Glade Jossan?

Publicerad 2011-03-29 21:53:52 i Allmänt

Det började vid lunch på facebook. Sedan satt jag och lekte oberörd hela eftermiddagen. Jag har diskuterat det, tänkt på det, planerat det och önskat det. Sedan fick jag ett sms, tänkte att nu är det bara jag som inte hunnit kolla. Ja eller nej. Då eller senare? Jag kom hem, hittade inte vad jag sökte efter. Fick lite panik och tänkte att det nog inte kommit än, jag bor ju på landet, det kanske tar lite längre tid.
Ett besök till brevlådan senare, ett JAAAAAAAAAAA-vrål och jag kryssade glatt i att jag gärna sommarjobbar i Örtagården på Sävstaholmsslott. TJOHO! Som jag ville ju! Jag får vara ute i det förhoppningsvis fina vädret och ärligt? Hur jobbigt kan det vara att rensa ogräs? De sista tre veckorna av sommalovet kryper jag alltså runt och rycker upp maskrosor och annan skit. Jag längtar lite. Faktiskt!
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela