J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Får man gå och ut och brinna upp i natten?

Publicerad 2011-03-17 19:57:29 i Allmänt

Fredde och mamma snackade lite om vad hon ska göra efter studenten. Jag fick världens dipp. Jag är inte stormförtjust i skolan, längtar tills den är slut och jag får göra vad jag vill. Tills jag vaknar på morgonen och inte är trött och önskar att jag kunde ligga kvar och snooza, tills jag hittat mitt drömjobb helt enkelt. Tänk om jag inte gör det? Tänk om jag kommer vakna varje morgon och önskar att jag är någon annanstans. Jag får rysningar när jag tänker dom tankarna, det ingår inte i min plan att jag ska inte ska trivas. Det är ju inte så man tänker sitt liv.
Jag kom och tänka på när jag dansade med Superstar Orkestar. Dom har åkt runt i balkan-länderna och spelat jättemycket. FATTA VAD KUL DET SKULLE VARA. Dansa och sjunga både på dagen och natten. Träffa människor från andra kulturer, gå på festivaler, marknader och allt vad dom nu kan tänkas hitta på där nere. Det är sådant underbart tyck i musiken, jag är glad att jag stod på scen för jag tror nästan inte jag skulle kunna sitta still i publiken och titta. Massvis av blåsinstrument, alla möjliga sorter och en underbar trumma som trissar upp allt ännu mer. Jag smälter lite när folk går in i rollen så mycket som dom gör, det är fullt ös medvetslös som gäller. Svetten rinner när dom är klara och det är inget annat än fantastiskt.
Det vore såååååå häääääääääär kul att syssla med någon sådant. Ska jag bli rörmokare?
Vem är det som får mig att ropa från balkongen ''kom ner!''

//H

Kommentarer

Postat av: Assermark

Publicerad 2011-03-17 21:12:15

Jag ropar! Josse kom ner, du är alkohol påverkad! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela